Tuesday, September 7, 2010

raya o raya


***klik untuk tumbesaran yang jelas***


Hari nih hari ke 28 kiter berpuasa...huh,,semakin terasa dah kedatangan syawal..tipu lah aku ckp xterasa kan,,dh tiap2 mggu duk berjoli di jalan tar...hikhikhik...persiapan raya tahun nih ala kadar jew..buleh lah,,baju raya aku beli pon 2 pasang jer...raya tahun lepas lg dahsyat,,sepasang jer aku beli...raya tahun nih up lg sepasang..aku lak mcm biasa lah,,tiap kali raya musti beraya di kl..busan sih..xpenah nk merasa beraya di kampung..xpenah nk merasa bersesak2 di highway pulang beraya dikampung..xpenah nk merasa lemang di kampung..xpenah nk itu..xpenah nk merasa ini...sob..sob..sob..tapi,,,,ADA AKU KESAH???hikhikhik....jom weh pada sesapa yg raya di kl,,jom pakat reramai kiter kasik serbu sama itu panggung...banyak citer besh tuh time raya...kat astro pon bnyk gak cite best time raya..tp kat astro aku xkesah sgt pon...sebab siaran astro mmg standard lah kan..xsah kalo xulang 28 kali sebulan citer yg sama...aku pon pelik lah ngan astro nih..kata rancangan tv berbayar..tp aku byr bukan untuk tgk siaran ulangan weh..aku byr tok tgk siaran yg meletop-letops..tp hampeh,,indah khabar dr ghupe..-----nampak x aku tgh melalut nih..

Okep2,,kiter berbalik pada tajuk kat atas tuh..raya o raya..hmmm,,,tahun ni kami 3 beranak (aku,,suami dan anak)....okep2 tipu ok ..kami (aku,,mak,ayah) beraya 3 beranak jer..akak n abg aku beraya belah mertua diowg...hmmmmm....mmg xbesh lah sebab time raya ni,,part yg meriah nyer budak2 lah kan..dh budak2 xder,,yg tinggal nenek ngan atok budak jer,,,xder lah riuh rendah nye rumah aku nnti..Kucing aku (Perang) dah selamat pulang ke rahmatullah...hmmm,,kirenyer raya tahun lepas last raya aku bersama perang..

So papehal pon,,aku nk wish kat memember aku,,selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin..Pada yg aku epanh menyakiti hati kowg,,pada yg aku penah mengumpat kowg,,pada yg aku penah mendajal kan kowg,,,,teman mintak ampun yek...halalkan sumer hutang2 yek..(rasenyer xder hutang pon kan??..)...pada yg blk kampung,,hati memandu yek...jgn nak berlumab lak kat highway tuh...lu kalo nk berlumba,,,kasik lumba kat track la der....xmaen la kat highway,,wat kena speed trap je nnti...hikhikhik....